Τετάρτη, 7 Οκτωβρίου 2009

Ν. Λούβρος: "Η απαγόρευση του καπνίσματος είναι φασισμός"

Συνέντευξη στη Φιλουμένα Ζλατάνου
ΚΟΤΕΣ ΣΤΟ IN2LIFE

6 σχόλια:

  1. Ε, όχι και φασισμός! Να οργανωθούμε χρειάζεται...

    Ένας καπνιστής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. είναι φασιαμός όσο και κάθε άλλη απαγόρευση.
    όποιος δέχεται την ύπαρξη απαγορεύσεων, οφείλει να δεχτεί κι αυτήν, ως μια από τις πλέον χρήσιμες και λογικές.

    σε κάθε περίπτωση, κανείς δε θα κόψει το κάπνισμα λόγω της απαγόρευσης. είναι θέμα παιδείας. το μέτρο λοιπόν έχει αποτύχει στον πυρήνα του. ίσως όμως καταφέρει να εξασφαλίσει καθαρό αέρα σε μερικά εκατομμύρια ανθρώπων που δε θέλουν να εισπνέουν τον καπνό.

    η ύπαρξη του άλλου εγείρει a priori περιορισμό της ελευθερίας. είναι καλύτερα έτσι. γιατί χωρίς τους περιορισμούς δεν υπάρχει καθόλου ελευθερία, αφού κανείς δεν τη σέβεται. φυσικά εννοώ αυτοπειθαρχία, όχι νόμους που επιβάλονται εξωτερικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έχω κόψει το κάπνισμα σε γενικές γραμμές εδώ και δύο χρόνια.. Κρατώ ένα πουράκι την νύχτα ιδιωτικά (μετά το φαγητό και πριν τον ύπνο- σαν φάρμακο), για να θυμίζω στον εαυτό μου πως άλλο εθισμός κι άλλο απόλαυση..
    Παρ' όλα αυτά συμφωνώ πως η απαγόρευση του καπνίσματος στους χώρους διασκέδασης (όχι στις δημόσιες υπηρεσίες, αυτό είναι άλλο πράγμα, γιατί εκεί πηγαίνεις εκών άκων) είναι φασισμός..
    Στο κάτω - κάτω ας φτιαχτούν Μη Καπνιστικά στέκια.. Είναι υποκρισία αυτό που λέγεται ότι δεν θα πηγαίνει κανείς εκεί.. Αν είναι τόσο μεγάλη η ανάγκη των ανθρώπων να συναγελαζονται σε καθαρό περιβάλλον ας στηρίξουν αυτές τους τις επιλογές.. Γιατί να τις επιβάλλουν με τον τσαμουκά σε όλους;;;
    Την αγάπη μου και δυο τζούρες - από το βραδυνό μου πουράκι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διότι έχεις δει εσύ παρέες να είναι μόνο κανπίζοντες ή μόνο αντι-καπνίζοντες;Δεν μπορείς να κανονίζεις να βγεις έξω και να λες:
    -Α, να μην πω στον Νίκο να έρθει γιατί καπνίζει και θα μας ντουμανιάσει
    ή
    -Α, να μην πω στον Τάσο γιατί δεν καπνίζει και θα μας ξενερώσει...
    είναι τόσο απλό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν κάπνισα ποτέ, και όμως συνεργάζομαι άψογα με ανθρώπους που καπνίζουν. Είναι αλήθεια ότι ο τρόπος που καπνίζουν, το πότε (κυρίως αυτό) το που και το πως προδίδει πράγματα που δεν αν δεν κάπνιζαν δεν θα τα καταλάβαινα ποτέ - αυτό είναι κατά την ταπεινή μου γνώμη το μεγαλύτερο μειονέκτημα του καπνιστή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Επιτρέψατέ μου να διαφωνήσω θεμελιωδώς προς το σκεπτικόν του συντάκτου καί μακράν αχρήστων ηθικολογιών. Το σκεπτικόν μου είναι ωμότατον, κυνικότατον καί αναλγητικότατον ως προς τις καταβολές του καί άρα οι όποιες ενστάσεις σας θα πρέπει να εδράζονται βάσει αυτής ακριβώς της ωμής, κυνικής καί αναλγήτου λογικής.
    (1) Σαφεστάτως, όσον αφορά την υγείαν, ουδόλως ενδιαφέρομαι ως προς την υγείαν ως αυτοσκοπόν, αλλά μόνον εν είδει όπλου χάριν ξυπηρετήσεως άλλων ανωτέρων σκοπών, όπως ακριβώς καί εσείς. Αν αυτό δεν ίσχυε, τότε ούτε προσωπικώς θα επέλεγα τα γλυκίσματα ούτε θα επιλέγατε τα καπνικά προϊόντα.
    (2) Η διαφορά μας έγκειται, στο θέμα των συνεπειών εξ αυτής ακριβώς της επιλογής, καθώς η βλάβη της υγείας εκ των γλυκισμάτων είναι απολύτως προσωπική, μη διοχετευομένη επί των μη εσθιόντων καί των μη εσθιουσών τούτα, είτε σε κλειστό είτε σε ανοικτό χώρο,
    ενώ η χρήση των καπνικών προϊόντων εντός κλειστού χώρου επί μη καπνιστών καί μη καπνίστιδων, τους -τις βλάπτει. Άρα, τούτου δεδομένου, απαιτείται η κατοχύρωση των αναφαιρέτων δικαιωμάτων των μη καπνιστών καί των μη καπνίστιδων.
    (3) Προταθείσης εκ της κυβερνήσεως της επιλογής του διαχωρισμού των διαφόρων δημοσίων χώρων επί καπνιζόντων/καπνιζουσών καί
    μη καπνιζόντων/μη καπνιζουσών, απερρίφθη εκ των επιχειρηματιών.
    Αλλά καθώς κατ' άρθρον 11.2Σ. το σύνολον των διαφόρων χώρων εντός της επικρατείας διαιρείται ως ακολούθως:
    (α) δημόσιοι
    (i) ανοικτοί δημόσιοι(π.χ. πλατείες, άλση, πάρκα)
    (ii) κλειστοί δημόσιοι(π.χ. φαρμακεία, νοσοκομεία, σχολεία)
    (β) ιδιωτικοί
    (i) ανοικτοί ιδιωτικοί(π.χ. οικόπεδα)
    (ii) κλειστοί ιδιωτικοί(π.χ. οικίες)
    Άρα, εφ' όσον επιθυμείτε μίαν άλλην αντίληψιν πραγμάτων, αρνούμενοι καί αρνούμενες την απαγόρευσιν του καπνίσματος, απλώς να προτείνετε τον απόλυτο διαχωρισμό απασών των επιχειρήσεων σε "καπνίζουσες" καί "άκαπνες" ευθύς αμέσως με την ίδρυσίν τους.
    Λόγου χάριν, εγώ προσωπικώς αν ήμουν ιδιοκτήτης επιχειρήσεως δεν θα προσελάμβανα
    καπνιστή/καπνίστιδα υπάλληλον καί θα του/της ζητούσα γραπτή σχετική δήλωση.
    Επίσης, καθώς είμαι δωδεκαθεϊστής, θα προτιμούσα έναν ή μίαν ομόθρησκή μου υπάλληλον καί όχι έναν χριστιανόν ή μίαν χριστιανήν. Εναλλακτικώς θα επέλεγα έναν άθεον- μίαν άθεην/άθρησκον-άθρησκην/αγνωστικιστήν-αγνωστικίστιδα.
    Άρα, μη προσποιούμαστε ότι κάποια πράγματα δεν προαπαιτούνται καί ότι τάχα είναι "καταπίευση", διότι τότε θα κατανοήσετε ότι επί μειζόνων θεμάτων δεν υπάρχουν εκλεκτικισμοί.
    Μάλιστα, στο εξωτερικό, στη Γερμανία καί στη Δανία καί σε άλλες χώρες προϊόντος του χρόνου, θεσπίζονται
    σχετικοί φόροι υγείας, βάσει των καθημερινών διαβιωτικών συνηθειών μας. Λόγου χάριν, ας δούμε το κάτωθι σχετικόν υποθετικόν ερωτηματολόγιον.
    (1) Καπνίζεις; ΝΑΙ/ΟΧΙ
    (2) Πίνεις αλκοόλη; ΝΑΙ/ΟΧΙ
    (3) Πίνεις αναψυκτικά; ΝΑΙ/ΟΧΙ
    (4) Τρως πρόχειρο φαγητό(π.χ. ταβέρνες, εστιατόρια κ.λ.π.); ΝΑΙ/ΟΧΙ
    (5) Τρως γλυκίσματα; ΝΑΙ/ΟΧΙ
    (6) Αθλείσαι; ΝΑΙ/ΟΧΙ Αν ναί, σε ποιό άθλημα;
    (7) Ασκείσαι; ΝΑΙ/ΟΧΙ Αν ναί, με ποιάν άσκησιν;
    (8) Είσαι λιπόσαρκος/λιπόσαρκη ή
    εύσωμος/εύσωμη;
    (9) Σε ποιάν ηλικιακήν ομάδα ανήκεις;
    (10) Έχεις κάποιο πρόβλημα υγείας εκ γενετής;
    ΝΑΙ/ΟΧΙ Αν ναί, ποιό;

    Χάριν αποφυγής άλλων παρανοήσεων καί παρεξηγήσεων, παραθέτω τα στοιχεία μου, ως προς τις επίμαχες ερωτήσεις.
    (1) ΟΧΙ
    (2) ΟΧΙ
    (3) ΟΧΙ
    (4) ΝΑΙ
    (5) ΝΑΙ
    (6) ΟΧΙ
    (7) ΝΑΙ, με μικρούς περιπάτους
    (8) Εύσωμος με +25 χιλιόγραμμα.
    (9) 35-44
    (10) ΝΑΙ, εκ γενετής επιληπτικός
    Έστω λοιπόν, ότι επί ενός υποθετικού ποσού της τάξεως των πεντακοσίων(500) ευρώ πρέπει να φορολογηθούμε βάσει των απαντήσεών μας, ως προς την υγείαν. Εγώ λοιπόν, βάσει των απαντήσεών μου, θα πλήρωνα μόλις το ήμισυ, δηλαδή τα διακόσια πενήντα(250).
    Άρα, προσωπικώς έτσι αντιλαμβάνομαι πλείστα θέματα.
    Επίσης, αν θεωρείτε κάτι τέτοιον απαράδεκτον, υπάρχει καί η επιλογή του Ιάπωνος Τάρο Άσο περί ευθανασίας των υπέρ τα ογδοήκοντα(80+) έτη καί ταυτοχρόνως αντικειμενικώς αδυνατούντων προς αυτεξυπηρέτησίν τους. Αυτά χάριν ορισμένων ελαχίστων γονίμων προβληματισμών σας. Τα συμπεράσματα δικά σας.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή